Welcome


Welcome to my blog. You can read about my adventures in different types of needlework, and I also offer some free
cross stitch patterns. Please, come back often. :)

CAN'T SEE THE PICTURES? READ ABOUT THE PROBLEM HERE.

PLEASE NOTE:


PLEASE, NOTE: The designs on this site are copyrighted to Agnes Palko. They are for your personal use only. They may not be distributed or reproduced without permission.
If you wish to use my patterns to stitch for charity, please, let me know.

07/04/2014

Lapwing silhouette - bíbic sziluett

Először is hadd osszak meg veletek valami jópofát. Tegnap Stockholmba mentem a magyar nagykövetségre, szavazni. Amint ott várok, és beszélgetek a barátommal, azt mondja valaki: "Én ismerlek téged a blogodról. Ági vagy, ugye?"
Rita, örülök, hogy találkoztunk! :D :D


First, let me share something nice with you. I went to Stockholm yesterday, to the Hungarian embassy to vote. As I was waiting there, talking to my boyfriend, someone told me: "I know you from your blog. You are Agi, right?"
Rita, I am glad to have met you! :D :D



Mondtam már, hogy szeretem a madarakat? Itt, ahol lakom, sok bíbic fészkel a mezőn, nyáron, ha sétálok, mindig ott sivítoznak a magasban, megpróbálják elijeszteni az arra járót a fészkük közeléből.

Hímeztem egy ingyenes mintát, ahol csak egyszerű sziluett volt a madár, és nagyon hatásosnak találtam, úgyhogy megpróbáltam én is alkotni egyet. Ha tetszik, hímezzétek örömmel!


Have I mentioned that I love birds? Here where I live, there are lots of lapwings nesting on the fields. In summertime, if I go for a walk, they are always crying out in the air, trying to chase away anyone from their nests.

I have embroidered a freebie where the bird was a simple silhouette and found it really effective. So I tried to create one myself. If you like it, have fun stitching it.






PS. A másik nagy kedvencem a barázdabillegető! Another bird that I love a lot is wagtail!

2 comments:

Rita said...

Tegnap Stockholba menet kérdezte a kisfiam, hogy fogok-e majd valakit ismerni. És mint kiderült, igen, volt ismerős. Örülök, hogy találkoztunk!

Mire nem jó egy blog!:)

A madár nagyon szép, szeretem a monokrom mintákat és a madarakat is!

Ági said...

:D